onsdag 12. februar 2014

Frihet, fornuft, framskritt

Så blir jeg så lei av retorikk at jeg skrur på teve. Fødsels-tv på NRK3, jeg er interessert i det, men foreldra in spe er altfor unge og dumme, eller aktiv fødsel er altfor langt unna, det virker som det handler om forholdet og den dominerende mora hennes, den slags er jeg ikke interessert i. TV2 er jo bare reklame, også så dum reklame! Ei pynta dame som sitter foran et speil og pynter seg også blir a dratt inn i speilet av ei syltynn dame med mørke hansker som ser litt ut som ei heks, men på en pen måte. Sammen krabber de fra luke til luke som i et slags dukkehus. Detta skal værra reklame for sminkesalg på nett, og fortellinga kunne vært lagd av Anna, kanskjd også Ingrid. NRK1, Østlandssendinga, ah! Og mer enn som så, på den korte sendeflata kommer jeg med ikke mindre enn to utrop (Jørgen driver med spinningmusikk, jeg må rope). - Magnus Krog, roper jeg, så søt! For Magnus Krog har vinni bronse, og han har jeg jo hørt om titt og ofte av svigermor. Jepp, samme slekta, ikke så mange som heter Krog uten h, bare bra folk alt sammen. Magnus er sønnen hans Nils på Krok eller noe sånn, han Nils som blei skilt og mora tok med seg gutten til Telemark, eller noe sånt. - For en søt gutt, gjentar jeg. Ikke før har detta lagt seg så roper jeg igjen. Nå er det Steinberg stasjon, folkemøte for å bevare stasjonen. Det er på Samfunnshuset i Mjøndalen og flere hundre frammøtte. Og Samfunnshuset er pussa opp, når skjedde det?, hvorfor har ingen fortalt meg det, dritfresht, lyst og strøkent som alle norske hjem.. På podiet i bakgrunnen sitter (ikke like strøken, men dog) (mer om detta seinere, denna raptusen før valget der jeg var nær ved å begå sivil ulydighet eller egentlig var det jo hærverk) Morten Wold og Anders Werp og nikker, detta er en viktig sak, men vanskelig, ytterst. Og talsmannen, Steinbergmannen som snakker stasjonens sak har dress, ikke slips og snakker som en kommunikasjonsrådgiver i et dept sjøl. - Tenk at han bor på Steinberg, sier jeg til Jørgen som teller takter på Levva livet, så bra.Norge asså, for et lite sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar