fredag 21. februar 2014

Jeg har vært på turnoppvisning i Geithus

Det er to ting jeg vil nevne. Tre. 1. Det var ganske koselig. Jeg liker sånne sosialdemokratiske greier. Som dugnaden i Vikersundbakken, helt topp. 2. Damer, jeg liker damer. Men det er langt mellom de fantastiske damene, syns jeg, (Hillary Clinton, Gro Harlem Brundtland, det er et par til, men det får bli seinere)(ok, jeg kan legge lista litt lavere. Kari Traa, hu virker kul. Catherine Zeta-Jones) og mange av dem, oss, er rett og slett jævli masete. (Trolig er det nå den observante leser spør seg om jeg legger lista langt lavere for menn, jeg mener, Lars Bystøl, OnklP, alskens rask på pøben i Mjøndalen, (men det var lenge siden nå!)). Og jeg er ganske masete sjøl, jeg, og høyttalende, i den forstand at jeg kan høre min egen nipositive stemme (og sang) ringle i øra etter en dag med jentene. Smilet og "oi a meg"et som er like anvendelig når de detter som når de forteller poengløse historier som når de lager stor kunst som  når de velter melk. Oi a meg, så mye damer som dreiv rundt der. Hysj, nå må vi være helt stille, nå er det oss, Emma hold Lisa, Alma, da må dere være tre, nå må vi gå pent på rekke, husk å smile, ta på deg turnsokkene, Ebba, nei, ikke ta av turnsokkene, Albert, ikke pell i nesa, Emma hold Lisa, Albert!, nå er det rett før vi går i bilen! (Jeg sto ganske stille, lot jentene pelle seg en hel del i nesa.) 3. I forlengelsen av det, rosinen i pølsa på Stalsberg skole denna kvelden: Freestyle oppvisning med, la oss kalle dem, Aimee og Jennifer. Jeg er ikke i stand til å yte disse to anslagsvis 15-16-åringene en rettferdig beskrivelse, men jeg er villig til å gi det et forsøk. Vi satt bakerst og så ikke det som foregikk på gulvet, men siden disse utøverne er sminka og utstyrt for observasjon på 300-500 meters avstand, og sparker høyt, kom mye til sin rett allikevel. Jeg så spraybruninga, de falske øynevippene og insanityen hele veien. Nei. Jeg klarer ikke å beskrive eller si noe smart om det. Kan kanskje se det som en slags samtidskunst, en variant av det samme som Bjarne Melgaard driver med. Forvrengte potetgullnarkomane Amerikanorge i gymsalen i Geithus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar