fredag 14. februar 2014

Anders Backe-nytt

Jeg skal innrømme det. Det har vært tungt å komma i gang. Det virka som en god ide, letttjente penger og masse moro. Så lagde jeg den oppsummeringa, men blei lei før jeg var ferdig. Så hadde jeg flaks og møtte rørleggeren på tunet, det var fint. Så var det stopp, bom stopp, fullstendig stopp. Jeg blei deprimert, jeg mista trua. Men nå! Å, jeg har så mye å skrive om. Jeg veit ikke hvor jeg skal begynne. Det er den historien med Morten Wold og hærverk. Så var det Naturprogrammet på tirsdag, det var jo en lise. Som om ikke det skulle være nok har jeg også hatt en nær Anders Backe-opplevelse i dag. Anders Backe, hvem i all verden var nå det igjen, sier du kanskje, da. Den observante leser, derimot, vil nikke ivrig gjenkjennende. For denna bloggen starta med ønsket om å skrive om jakt og samliv og Anders Backe (hvis ikke denna halv-observante skriveren husker helt feil). Han har vært mye skada, Anders. Men han er jo den samma gode gutten og gud veit hvorfor Bygdeposten har slutta å skrive omn, bare kjedelig prat om næringsutvikling og riksvei 35 nå. Ingen kan trickse og snakke om de generelt rå kicka og kucksa og schmøgsa som gutten fra Øst-Modum. Anyways, der varn på Kiwi med dama. Og der var jeg med Ingrid, supersøt, i løpevogna og både Anders Backe og særlig dama smilte stort og varmt til Ingrid. Javel? Ja. Jeg blei i godt humør av det. Eller det var ganske bra fra før. Men vi var der og dama så ut til å ønske seg akkurat en sånn perfekt unge som min. Det var mildt i været og vårlys utafor butikken. Ingrid sang, jeg stabla varene i vogna og visste at jeg løper lett opp Badeveien. Og er ikke det grunn god nok til å skrive om tildragelsen, så slår jeg gjerne i bordet med harde fakta: Han er rørlegger, han har kjørt baklengs ned unnarennet i Vikersundbakken og på spørsmål om hva romanen om hva livet hans skulle hete svarte han en gang Fra Pilterud til Vikersund sentrum. Det er jaggu meg godt sagt. Jeg har studert alt mulig, jeg kunne ikke sagt det bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar