mandag 6. desember 2010

Min mentale alder

Detta er en artig øvelse innen dameblad og featurejournalistikken. Hvor gamle er tenna dine, og rumpa og huden, sånn kan du dissekere deg sjøl. Jeg skal gjøre det kort: Fysisk er jeg på topp. Hver dag tar jeg svisker, brokkoli, gulrøtter, appelsin, tran, spinat. På 2 år har jeg drikki 2 flasker vin, inni meg er det som i en 12-åring.                                                                                                                                                   Men skølten. Det er en annen skål. Det er jo så mye jeg er misfornøyd med. Tregheten overalt, jeg forutsetter at alle kan det dem skal. Damer flest, dvs damer jeg ikke kjenner, herregud, hva er det med dem, blogger om rumpa si og muffinspynt. Spørsmålet er: Er jeg 60 eller 70 mentale år? Alt var bedre før; det var sol hele sommeren, det var finere da jeg var Beabetten. Solstadmigen og litteraturen, det e´kke bra det heller. Men så skal jeg til med ped og bli lektor i norsk og hva er det da som skiller meg fra en Elias Rukla, fint lite.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar