lørdag 18. desember 2010

Beautifulcountrylove

Jørgen vil at jeg skal skrive om han, eller i hvert fall om det han sier. Jørgen sier ting han vil ha sagt. Somtir sammenfaller det med noe jeg kan ha tenkt. Morda i brødboksen er jo småtrivelige, men jeg har skjønt at jeg burde skrive om interiør, hage og nydelige kaker. Men det e´kke så mye og skryte av, så nå skal vi faen ta det som er. I mars hadde jeg en fin tur på IKEA og kjøpte taklampa Bøja, den blir fin på kjøkkenet, tenkte jeg. Og jaggu, blei´n ikke det, den ni måneder gamle verkebyllen som Jørgen har hengt opp i dag. Anbefales. Juletreet henter vi i egen skau, så klart, og når jeg skriver vi mener jeg meg. Jeg tok på meg skibukse og tre lag ull og stampa over jordet, oppdaga at vi har et rådyrtråkk som krysser jordet vårt, fint det. Jeg sto et øyeblikk ved brua og lurte før jeg resolutt sagde ned den nærmeste vesle buska. Vel hjemme igjen var jeg fornøyd med tidsbruken, fem minutter, og at Anna fortsatt sov, men det var jo et jævli tre, verste jeg har tatt noen gang. Men som Jørgen sa, ser jo hva som er opp og ned. Og nå står det her og skinner og Anna blei stum ved første blikk og etterpå har a brukt et håndkle som buffer mellom seg sjøl og det nydelige stikkende buskaset. Dagens Jørgen anbefaler: Å pynte med ved. Helt ålreite havremakroner: 100 g smør, 150 g havregryn, 150 g sukker, 150 g mel, 100 g rosiner, 1 egg. Mangler du noen av ingrediensene tar du noe annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar