fredag 19. november 2010

Potetgullnarkomani i indre Buskerud

Jeg er en ivrig multitasker. Det er sjelden jeg gjør en ting av gangen. Det er også sjelden jeg slapper av. Men jeg sover jo om nettene. Så jeg er ute og løper og løper innom Eikersenteret for å kikke. For Eikersenteret har svingt seg opp, mora og faren min handler der, det syns dem er trivelig, dem treffer folk dem kjenner og drekker kaffe på bakeren, og bakeren, ja, han har kaffe av flere slag, helt som i byen. Så kan jeg gå på do i samma slengen. Men detta helsikes senteret, jaggu, har det ikke svingt seg så jeg ikke finner doen. Jeg går inn dern pleide å værra. Du, dette er backstage, sier ei ung jente. Jaha. Jeg er backstage på Eikersenteret, ei dame med lange støvler og pelsvest danderer druer på stettefat. Noen blir føna. Det blir kjempeshow, sier jenta. Jeg løper over Loesmoen og tisser ved elva.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar