søndag 21. november 2010

"Det var ei der som hadde fått sølvpokal for flatbrødbaking og det er det ingen av oss andre som har fått."

Jeg er på juleutstilling og hører på damer.

- Dem står rett opp og ned.
- Jeg va´kke snau anten jeg satte dem i sving, jeg.
- Nei.
- Detta med sjukemelding.
- Det er for lettvint.
- Men så er det mange som har utmattelse og forskjellig.
- Det er mye håpløshet, trur jeg.
- Jeg sån Hellstrøm i går, han sier det som det er.
- Dissa svenske ungdommane står på fra morra til kveld og dissa vi har. Det er lissom et ork bare å lukke ei dør.
- Men skal vi ikke snakke litt mer om mølje. 
- Ja, det kan vi snakke om.
- Vi koster mjølet, vi.
- Det gjør vi og det.
- Fin veite og fin rug bruker jeg.
- Ikke noe sammalt?
- Han Alf hadde oppskrifta etter a Sigrid og da veit du at det var detta gamle.
- Det var det gamle.
- Men det gamle, va´kke det grøvere. 
- Men ikke til fint.
- Jojo.
- Det er jo i fettet smaken ligger.
- Jeg syns det er godt ved siden av alt, jeg.

1 kommentar:

  1. Du skriv so bra Berit!

    Gler meg til å lesa meir

    Stor helsing frå


    Sondre

    SvarSlett