søndag 28. september 2014

Ukeslutt

Jeg veit nesten ikke hvor skal jeg begynne. Forrige uke, det endte jo med cake pops og håndarbeidsmessige utfordringer. Jeg la strikketøyet i kassa mi og der ligger det godt. (Men hele greiene, lysten, ulysten, spennet mellom evner og ambisjoner, blussa litt opp igjen i går da Hjemmet kom med nytt strikkebilag. "Strikk ei lue på tre timer." Ja, jeg vil det, men åssen i all verden skal jeg klare det, hvem kan hjelpe meg, kan noen hjelpe?). Arbeidsuka tok til med foredrag for 16-åringane, Ungdom, seksualitet og grenser. Jaja, tenkte jeg på forhånd, fint om noen andre stikker innom og snakker med dem. Og sånn er det jo med alle ting jeg gjør, for en god idé, tenker jeg, tre uker og to uker og ei uke i forveien, det blir bra. Så, dagen før: Herregud, så jævli dumt, hvorfor fant jeg på detta, hvor reint ut sagt dum i hue går det an å bli. Så også nå. For, kan ikke de nok om sex, da, liksom, hvem kan mer enn dem, liksom? Aldri har noen generasjon kunnet så mye om knulling og vaginalorgasme og endetarmsåpninger. Kunne jeg ikke bare gitt dem noe arbeidsoppgaver, tenkte jeg, men ønska selvfølgelig  de middelaldrende damene fra BRIS varmt velkommen. Og de gjorde greia si, og jeg satt bakerst i klasserommet, og detta syns jeg var fint, mild, vennlig og skikkelig faglighet. For å gjøre en lang historie kort: For å ha god sex bør du være trygg, likeverdig og ha lyst. Tenk at det tok meg tjue år å skjønne det.

Så har jeg ferdigstilt turorienteringa, grilla, krangla, vært på turn, hatt med en ny unge hjem fra barnehagen, snakka om barokken, vært i Oslo, yadi yada. Jeg skal bare områ meg, så skal jeg skrive litt mer om livet i rederboligen i Hokksund. Og legge ut noen bilder. For mangt og mye er på stell i rederboligen. Trass i noe nedsatte funksjonsevner har de kamera som virker, kjøleskapet er stort og velfylt og renner ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar