fredag 19. september 2014

Sommeren 2014. Å komma hjem.

Jeg kommer hjem stadig vekk nå. Til alle døgnets tider, har jeg lyst til å si, og i en hel rekke luner kamuflert som tipp-topp, fantstisk å se dere alle igjen. Rotete er det uansett. Det er ikke sant, dessuten har jeg bestemt meg for å være raus. Jeg har vært borte et døgn og kommer hjem til vaskemaskinkjøret, del 2, dag 6. Hele vaskemaskinhistorien skal jeg ta en dag jeg har tid. Hjelper Jørgen å få en vaskemaskin ned fra hengeren, pakker jentene i bilen og kjører. Nå har vi fire vaskemaskiner i gården, jenter, sier jeg på vei ut av gården, tenk det. Vi drar på stranda ved hotellet. Jentene får på seg badedrakter og spretter rundt, jeg bygger i sanda og sitter på madrassen rett ved. Fjorden er full av folk i båt, på sånne dager slår det meg at Vikersund faktisk er et sommersted, et sted ved fjorden, det er mange her som driver hardt med båtliv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar