mandag 29. september 2014

A short and somehow Confused Analysis upon Neighbourhood Sanitation


Dettane begynte egentlig for et par uker siden. Eller, egentlig er det langt lenger siden enn som så, jeg veit ikke hvor mange generasjoner tilbake vi må. For to uker siden så kløpte jeg plenen på sedvanlig vis. Detta viset tør være kjent for de fleste, men for eventuelle nye lesere og eller tungnemme: Jeg løper og kløpper plenen. Og det var varmt så jeg gjorde det med bare sports-bh på overkroppen. Det uvanlige besto i at detta var en lørdag. Som de fleste nå veit kløpper jeg plenen på fredager, da jeg dette skoleåret har vinni i Lotto med undervisningsfri på fredager og behandling på Modum Bad. På den negative sida er det seksjonsmøte. Men med nyklipt plen og mentalt påfyll blir det ikke så hakkandes gærnt lell. Denna fredagen før lørdagen det skal snakkes om var det ikke kløppevær, tåka hang over åsen og det stakk noen regndrøpp. Så gikk det ikke likere enn at jeg måtte ut med kløpperen på blanke lørdags formiddagen. Men den var så blank at det gikk greit, jentene var I Langesund med Jørgen og sola skinte fra skyfri himmel. Det var noe mer trafikk på Badeveien enn på en fredag formiddag, og jeg syns ikke det var så kult å løpe rundt sånn som en gærning. Men, eller det vil si, det gjorde meg heller ikke så mye. For hvem har rett, jeg eller tjukkasene med robotklipper? Det er meg, så klart. Kleint og sånn blei det først nårn Kjell begynte å jobbe utved veien, han også. For så møttes jo vi i eninga. Han, korrekt antrukket i arbeidsklær med snekkerbelte og alskens verktøy jeg ikke kan navnet på, jeg svett og idiotløpende med kløpperen. Den første runden hilste vi, så lot vi som om vi ikke så hverandre, men det gjorde vi jo bortimot hundre ganger. I ettertid har jeg merka meg at det var en grunnmur han lagde den dagen. Av det solide slaget, men det er jo som å si at jorda er rund. I dag hørte jeg noe leven og trudde det var boreriggen til Brødrene Samuelsen som skulle gjøre grunnundersøkelser på jordet (mer om dette seinere hvis jeg skulle orke). Men nei. Det var det nye huset ten Kjell. Hus til søplekasser og kanskje postkasser. Med utskjæringer. Som sveitservillaene på Modum Bad. Eller Bjørnsons Aulestad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar