onsdag 12. mars 2014

Å værra eller ikke værra som andre

Jeg nevner det for Marianne og Selma, at jeg har 138 kjoler i det ene skapet. Jeg klarer å unngå å kjøpe den i Vestfossen, den sitter uansett ikke pent. Du er jo så lita, sier Selma. Ja, jeg har aldri vært så lita før. Jeg går ofte med kjole, sier jeg, gjør du? sier Marianne, ja, nesten alltid på jobben, sier jeg. Så forteller jeg om kunstløpkjolen jeg kjøpte en gang på loppis på Røa eller der omkring, jeg trudde jo ikke jeg skulle få bruk forn akkurat, men jeg var så redd for at noen andre skulle kjøpen at jeg måtte kjøpen. De ler.
Mamma skriver: Kåre Kjemperud på sykehuset m vann i lungene. Skal tappes. Blir sikkert lettere av pusteproblemene. To brudekjoler. Jentene mine. Rake i hagan, være i sola. Å ha et pent hjem. Å møte til møter. Å ha et forhold. Å ha det bra med seg sjøl. Nytt yogakurs på Furumo. Jentene vil alltid være det aller viktigste. Å leve med bulimi i 20 år. Å ha ei putekasse, å ta ei tenkepause. Å sove i køyeseng. Å være raus. Å være redd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar