mandag 4. februar 2013

Vicky Christina ikke akkuratVikersund

Jeg slumpa til å se en film fredags kveld, Woody Allens Vicky Christina Barcelona. Ålreit, fine bilder, unge mennesker og kjærlighet. Vel, vel. Lørdag formiddag hadde jeg ærend i byen, eller dumpa om du vil. Leverte klær i Fretexkontaineren og spørte på Norli etter saks til barn (Anna er full av klippelyst om dagen) og kjøpte brød på bruktbutikken. (Ad notam: Ikke brukt brød, herlig nybakt brød fra Wiger gårdsutsalg, kanskje det beste Vikern har å by på). Og det var da jeg gikk ut fra bruktbutikken jeg så det, skiltet på døra til naboforretningen, Wilhelmine Stormote. Et skilt med følgende påskrift: TAKK FOR AT DU TAR AV BRODDENE FØR DU GÅR INN I BUTIKKEN. Og det ante meg jo, men her blei det effektivt fastslått, akkurat et sånt sted er det vi bor på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar